Aby bolo značenie na variabilné svetlá možné, je nutné zvoliť špeciálnu inštaláciu laseru na podjazdovom držiaku.
Pre značenie sú potrebné dva pohyby
Veľký rozsah svetiel, rozdelenie na ľavú a pravú stranu a nutnosť všetko značiť na jednom pracovisku núti konštruktérov vytvoriť automatické pracovisko s pojazdom laseru. Iba prejazd laseru by však nestačil, pretože zakrivenie skla automobilového svetla vyžaduje, aby laserový lúč bol čo najviac kolmo k produktu. Z toho dôvodu sa musí laser ešte naklápať. Na značenie automobilových svetiel sú tak potrebné dva pohyby s telom laseru – pojazd a naklápanie.
Uchytenie Solaris laseru je na lineárnom pojazde z dôvodu adaptácie pre ľavý a pravý diel automobilového svetla. Naviac po prejazde laseru na druhú stranu je nutné laser natočiť v smere ku svetlu. Laserový systém je relatívne veľmi ľahký a dá sa s ním ľahko prechádzať. Dôležité je dodržať zaostrenú vzdialenosť pre optiku laseru od automobilového svetla, inak sa preostrením laseru zmení veľkosť stopy laserového lúča a výkon laseru sa rozloží na väčšiu plochu stopy. To má za následok nekvalitné značenie a nedostatočný výkon pre značenie.
CO2 laser Solaris gravíruje do materiálu pôsobením tepla a odparením plastového materiálu. Plast neobsahuje chemické aditíva-pigmenty, ktoré reagujú na laserový lúč, a tak nie je možné vytvárať farebné značenie, ale len gravírovanie, tj. tepelné vypaľovanie do materiálu.
Laser ovláda systém produkčnej linky
Kompletné ovládanie laseru sa prevádza cez Ethernetové TCP/IP pripojenie. Riadiaci PLC systém využíva komunikačný protokol, ktorým mení jednotlivé správy pre tlač a súčasne zasiela premenné údaje do textových polí a tiež údaje do datamatrix kódov. Laser v tomto prípade funguje ako Slave a nadradenou jednotkou je ovládací systém linky.
Benefity
- jednoduchá obsluha s plne automatickým chodom
- ľahká implementácia do už vybudovaných produkčných liniek
- prepojenie cez Ethernet TCP/IP
- celonerezové prevedenie
Zaujalo Vás dané riešenie? Kontaktujte nás, vytvoríme Vám riešenie na mieru.